Hur MTR förstärkte sin sökkampanj genom Hype-annonser - Hype Digital - Sveriges Smartaste Digitalbyrå

Hur MTR förstärkte sin sökkampanj genom Hype-annonser

Hur MTR förstärkte sin sökkampanj genom Hype-annonser.

  • Post Date:22 september 2020
  • Posted By: Nafis Rafsan

På Facebook, Google och Instagram fick annonsen hela 15 218 visningar med över 1100 klick som alla riktades till deras karriärsida.

MTR Nordic Group är en del av MTR Corporation. De inkluderar de ledande tågföretagen i världen. Således hade de redan gedigen kunskap inom järnvägstrafik, vilket omfattar allt från design och konstruktion till drift och underhåll av fordon. De ville uppnå en identitet som ledande aktör inom branschen, som bidrar till att skapa smarta, attraktiva och hållbara transportlösningar för framtiden och attrahera kandidater till branschen och MTR.

Målet var att driva kvalitativa kandidater till deras karriärsida och öka medvetenheten om deras olika tjänster i Stockholm. Hype Digital antog utmaningen och skapade en strategi för att skapa en digital kampanj med en PPC-annonskampanj med Hype Ads.

Genom att köra kampanjen under bara 9 dagar på Facebook, Google och Instagram fick annonsen hela 15 218 intryck med över 1100 klick som alla riktades till deras karriärsida. Med hjälp av artificiell intelligens såg Hype Ads till att PPC-kampanjen riktade sig mot rätt kandidater. De interna rapporterna avslöjade att MTR-namnet blev ett av de mest visade varumärkena på den lokala marknaden i Stockholms län under de första dagarna av kampanjen, vilket visade sig vara en framgångshistoria för att uppnå snabb och effektiv effekt för att rätt kandidater skulle söka till de olika lediga tjänsterna.

Hype Ads använde sin algoritm för att bygga och behålla klickfrekvensen (CTR) med i genomsnitt 30%. AI-systemet valde också relevanta nyckelord baserat på annonsinnehållet och utvecklade sedan en hållbar målsideupplevelse för målgruppen. Detta ledde till att PPC-kampanjen nådde ett Quality Score (QS) på i genomsnitt 9,56! Visningsfrekvensen nådde 687% under de första nio dagarna och genomsnittlig CPC på alla plattformar minskade med 22,5%. Detta är en dröm som går i uppfyllelse för alla marknadsförare.

Hype Ads AI levererade annonser effektivt samtidigt som de maximerade konvertering och intryck samt höll kampanjen kostnadseffektiv för vår kund, MTR. Med förmågan att utveckla omfattande marknadsföringsstrategier på tio minuter på alla sociala plattformar kan Hype Ads skapa och leverera alla annonser med stor framgång, och har således bevisat att det är ett fristående, nästa generations digitala marknadsföringsplattform.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Digital Marknadsföring som du aldrig upplevt förut

Follow Us