Reklam Genom AI?

Reklam Genom AI?.

  • Post Date:12 augusti 2020
  • Posted By: Nafis Rafsan

“AI tar över vår marknadsföring och att använda maskininlärning för att dra ner på kostnader och öka avkastningen ger företag enorma konkurrensförmåner…”

Idag använder varumärken artificiell intelligens för att identifiera och segmentera målgrupper baserat på deras produkter och kampanjer. AI hjälper inte bara till att rikta in sig på målgruppper på ett intelligent sätt, utan även för att bygga annonsmaterial och förbättra kampanjernas prestanda och hjälpa till att optimera ROAS automatiskt och i stor skala.

Numera hjälper AI företag att tävla mot varandra för att vara kostnadseffektiva när det gäller digital reklam. Alla dessa annonser syns på sociala medier och sökmotorplattformar, och AI optimerar kontinuerligt smart marknadsföring 

Men vad är exakt konstgjord intelligens? Det är en term som används för att identifiera en rad maskiner som kontinuerligt lär sig, antingen med mänsklig hjälp eller av sig själva. AI kan läsa och förstå text, flytta objekt och de flesta kan göra allt mycket bättre än vad en människa kan genom att samla in information från yttre faktorer.

Gmail använder nu AI för att följa upp det du skriver och skapa ett automatiskt förslag på vad du vill svara via funktionen Smart composer . Facebook använder AI för att upptäcka namnen  på dina vänner på bilder som du laddar upp. Tesla använder AI för att upptäcka hinder på vägen och få bilar att köra säkert, vilket minskar risken för olyckor. I grund och botten förvandlar AI i alla delar av industrisektorn genom att sänka kostnader och öka intäkter. Men hur skiljer sig AI från traditionellt använd mjukvara? De kan samla in omfattande data och föreslå ”smarta” svar   på vem som mest sannolikt kommer att konvertera till att använda din produkt baserat på konsumentbeteende på dina hemsidor.

Således har AI stora skäl att få dragkraft i marknadsföringens och reklamens värld. AI integreras i smart automatiserad marknadsföringsprogramvara för att reducera tid, energi och optimera resurser. Att prioritera att kostnadseffektivitet och tillhandahålla robust ROAS är avgörande för att ge företag en massiv konkurrensfördel.

Ett exempel på en fallstudie skulle vara HypeDigital. Vår marknadsföringsbyrå har byggt Hype Ads, den mest avancerade programvaran för marknadsföringsautomatisering som använder en smart algoritm för att segmentera konsumenter med den högsta konverteringsfrekvensen världen över. Programmet inte bara segmenterar konsumenter utan levererar även annonser till målgrupperna som mest sannolikt konverterar med minimala felmarginaler. Många av våra kunder har upptäckt och konverterat nya målgrupper som de inte ens visste fanns. Därför är vår AI ett naturligt bra system för marknadsföring.

Nu när du har en bättre förståelse för marknadsföring via AI kan du kolla in hur det fungerar på vår hemsida och berätta för oss hur det har gått för dig.

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Digital Marknadsföring som du aldrig upplevt förut

Follow Us